
Tarieven en betaling
Wij zijn allen geconventioneerd en passen dus enkel de officiële tarieven toe. Wij geven de voorkeur aan elektronisch betalen (Bancontact, Payconiq, niet met kredietkaart). Sinds 1/1/2022 passen wij voor iedereen de Derde Betalers Regeling toe.
Voorschriften, attesten en andere documenten
Ons mailadres dient niet om voorschriften te vragen of medische vragen te stellen. Hiervoor moet u met een arts bellen of een consultatie of telefonisch contact inboeken). Enkel voor bepaalde, chronische medicatie kan u voorschriften telefonisch aanvragen indien u in de voorafgaande 6 maanden door uw arts gezien werd. Een voorschrift voor slaap- of kalmeermiddelen wordt nooit op telefonische aanvraag gemaakt. Voor het invullen of opmaken van attesten of andere administratieve taken moet u een afspraak maken met uw arts. Attesten en voorschriften zijn pas 24 uur na uw aanvraag beschikbaar.
Helena
Vele documenten vindt u in de beveiligde applicatie Helena
U kan ons mailadres gebruiken om bepaalde documenten door te sturen zodat deze in uw dossier kunnen worden geïntegreerd. Dit is op eigen verantwoordelijkheid omwille van de GDPR-wetgeving
Groepspraktijk en opleidingspraktijk
Onze praktijk is een groepspraktijk. Alle artsen hebben toegang tot uw dossier. In principe kiest u zelf de arts bij wie u een afspraak maakt. Toch kan het gebeuren dat in uitzonderlijke omstandigheden (bv. dringend huisbezoek of onvoorziene afwezigheid) uw gemaakte afspraak naar een andere arts wordt doorgeschoven zodat u toch kan gezien worden.
Onze praktijk is ook een opleidingspraktijk. Dit betekent dat er een afgestudeerde arts tot huisarts wordt opgeleid. In onze praktijk worden regelmatig stagiairs opgeleid. Als er een arts in opleiding stage loopt in onze praktijk vragen wij u bij aanvang van de consultatie steeds als u daar bezwaar zou tegen hebben.